محصول به سبد خرید اضافه شد
0

طوطی گرینچیک + راز های شوکه کننده از آنها⭐

دسته‌بندی: گرینچیک
تاریخ: 13 تیر 1402
بازدید: 34,458 بازدید
طوطی گرینچیک

یکی از کوچک‌ترین طوطی‌‌ها، طوطی گرینچیک است که به دلایل مختلفی محبوبیت بسیاری بین پرنده‌‌ها دارد، ممکن است قبلا یک طوطی گرینچیک داشته‌اید یا در حال برنامه‌ریزی برای خرید یکی از این نوع پرنده‌ها هستید که روی این مقاله کلیک کرده‌اید.

در ادامه ما به موضوعات زیر میپردازیم :

چرا باید طوطی گرینچیک بخریم؟

  • شیطنت و بازیگوشی این طوطی باعث جذب و ایجاد علاقه در ارتباط با انسان می‌شود.
  • طوطی‌های گرینچیک استعداد بسیار بالایی دارند و برای تریک‌ها و آموزش‌های شیرین کاری‌ها بسیار مناسب هستند.
  • طوطی‌های گرینچیک مقاومت بدنی بسیار عالی دارند و در برابر بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و… بسیار مقاوم هستند.
  • بدون پوسته‌های ریز: اگر شما هم از پوسته‌هایی که عروس هلندی‌ از خودشون تولید می‌کنند ناراضی هستید، باید بگوییم که طوطی گرینچیک‌ها از این پوسته‌ها از خودشون تولید نمی‌کنند.
  • برخلاف سایر طوطی‌ها، برنامه غذایی طوطی گرینچیک شامل چندین غدا و طعم‌‌های مختلف است و انتخاب بهترین و سالم‌ترین غذا برای این حیوانات بسیار مهم است.

چگونه یک طوطی گرینچیک سالم انتخاب کنیم؟

مواردی که در هنگام خرید طوطی گرینچیک باید مشاهده و دقت کنید.

  1. طوطی کف قفس نباشد.
  2. سرحال و پر جنب و جوش باشد.
  3. حتما طوطی گرینچیک جوان بگیرید.
  4. پاهای صاف و کرم رنگ داشته باشد.
  5. فضله به پشت پرنده نچسبیده باشد.
  6. پر‌های مرتب و سالمی داشته باشد.
  7. پر‌ها به راحتی کنده نشود و در صورت مشاهده این مورد کلا از آن مغازه پرنده خرید نکنید، زیرا به احتمال بالا آن طوطی بیماری ایدز دارد.
  8. چشمانی براق و زیبایی داشته باشد.

انواع طوطی گرینچیک

طوطی‌های گرینچیک، یکی از نوعی طوطی‌های کوچک و محبوب در جهان هستند. این نوع از طوطی‌ها از خانواده Psittaculidae هستند و در مناطق گرمسیری از قاره آسیا و استرالیا یافت می‌شوند. در ادامه به معرفی چند نوع متداول از طوطی‌های گرینچیک می‌پردازیم:

  1. طوطی گرینچیک سبز: این نوع از طوطی‌ها، معمولاً با پرهای سبز روشن و دم طوسی رنگ شناخته می‌شوند. طوطی گرینچیک سبز دارای صدای بلند و شادابی است و به راحتی می‌توانند کلمات و جملات را تکرار کنند.
  2. طوطی گرینچیک آبی: این نوع از طوطی‌ها، دارای پرهای آبی روشن و دم طوسی رنگ هستند. طوطی گرینچیک آبی دارای صدای بلند و شادابی است و می‌تواند کلمات و جملات را با دقت بالا تکرار کند.
  3. طوطی گرینچیک قرمز: این نوع از طوطی‌ها، دارای پرهای قرمز روشن و دم طوسی رنگ هستند. طوطی گرینچیک قرمز دارای صدای بلند و شادابی است و به راحتی می‌تواند کلمات و جملات را تکرار کند.
  4. طوطی گرینچیک بنفش: این نوع از طوطی‌ها، دارای پرهای بنفش روشن و دم طوسی رنگ هستند. طوطی گرینچیک بنفش دارای صدای بلند و شادابی است و می‌تواند کلمات و جملات را با دقت بالا تکرار کند.

رژیم غذایی طوطی گرینچیک باید شامل چه چیزهایی باشد؟

رژیم غذایی طوطی گرینچیک باید شامل مواد معدنی و مغذی بسیاری باشد. این پرنده‌ها باید یک رژیم غذایی غنی از کلسیم، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، روغن‌های ضروری و سایر مواد مغذی داشته باشند. چنین رژیم غذایی سالمی باید شامل غذاهای متعادل، سبزیجات، مکمل‌های میوه و غذاهای سالم باشد.

رژیم غذایی طوطی گرینچیک در طبیعت

طوطی‌های گرینچیک بومی‌های جنگل‌های آمریکای جنوبی هستند، آنها در این جنگل‌ها یک بوفه متنوع و بی‌پایان از غذا دارند بنابراین، رژیم غذایی این گونه زیبا در قفس، باید به همان اندازه طبیعت متنوع باشد تا بتوانند سلامتی مطلوبی داشته باشد. هنگامی که این پرنده‌ها در طبیعت هستند، صبح خود را با جستجوی غذا شروع می‌کنند. آنها انواع دانه‌ها، سبزیجات و میوه‌های موجود در طبیعت را می‌خوردند. طوطی گرینچیک‌ها بعضی وقت‌ها به سراغ حشرات، جوانه‌ها، شکوفه‌ها و شهد‌ها نیز می‌روند.

چشمان طوطی گرینچیک

رژیم غذایی نگهداری طوطی گرینچیک

نگهداری و پرورش طوطی گرینچیک به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای نگهداری سالم و موفقیت آمیز این پرنده، باید آنها را در محیط صحیح و سالم و دمای ملایم قرار دهید اما چیزی که بیشتر از همه مهم است رژیم غذایی مناسب و سالم است. در زمان نگهداری طوطی گرینچیک، حفظ یک رژیم غذایی سالم بسیار حیاتی است. در رژیم غذایی آنها میوه و سبزیجات تازه را قرار دهید، برای کمک به سنتز از مقداری پوسته تخم مرغ و مکمل کلسیم استفاده و به رژیم غذایی آن‌ها اضافه کنید.

ویتامین های مورد نیاز طوطی گرینچیک

طوطی گرینچیک مثل سایر طوطی سانان نیاز به تامین ویتامین‌های خود دارد. بخشی از این ویتامین‌ها به صورت طبیعی با استفاده از میوه جات به دست می‌آید، بخشی دیگر با استفاده از نور خورشید و بخش اصلی با استفاده از شربت‌های مولتی ویتامین، پروبیوتیک، مینرال و… مخصوص طوطی سانان به دست می‌آید.

باید بدانید که غذای اصلی و روزانه پرنده شما نمی‌تواند تمام نیاز‌های پرندتون و طوطی گرینچیکتون را برآورده کند. بنابراین باید با استفاده از قطره های خصوص طوطی سانان مانند مولتی ویتامین، مینرال، کلسیم، و… نیاز‌های دیگر طوطی گرینچیک خود را برآورده کنید. در غیر این صورت طوطی شما عمر کمی خواهد داشت و در بیماری‌ها نمی‌تواند دوام بیاورد و یا سریع درمان نمی‌شود.

عکس زیبایی از طوطی گرینچیک در جنگل

لیست رژیم غذایی طوطی گرینچیک

صاحبان طوطی گرینچیک می‌دانند که این گونه سبز، همیشه منقاری شلوغ دارند و بیشتر اوقات مشغول خوردن هستند. بنابراین اولین چیزی که در هنگام تعیین رژیم غذایی طوطی گرینچیک باید در نظر گرفت این است که هر چه تنوع بیشتری از مواد غذایی به پرنده ارائه شود، دردسر در زمان خوردن غذا کمتر می‌شود. برنامه غذایی این پرنده باید حاوی مواد غذایی باشد که تمام مواد مغذی لازم را پوشش دهد.  تمرکز بر ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، پلت ها و مواد معدنی در اولویت قرار دارد. استفاده مناسب از همه این‌ها، یک رژیم غذایی متعادل را برای پرنده شما تعریف می‌کند.

طوطی گرینچیک نشته بر روی درخت

بدغذا نبودن این نوع طوطی ها:

بله، در کمال ناباوری، این طوطی‌ها بدغذا نیستند. طوطی گرینچیک عاشق میوه بوده و بخش زیادی از غذای روزانه خود را توسط میوه‌ها تامین می‌کنند.

خب چه میوه‌هایی برای طوطی گرینچیک مناسب است:

  • موز
  • سیب (بدون هسته)
  • توت فرنگی
  • پرتقال
  • گیلاس

همانطور که میوه برای طوطی‌ها مناسب است، زیاد دادن آن‌ها به گرینچیک‌ها باعث مریضی و بیماری آن‌ها خواهد شد.

علامت بیماری در طوطی گرینچیک ها چیست؟

احتمال مریض شدن طوطی گرینچیک مانند سایر طوطی سانان وجود دارد اما با این تفاوت که طوطی گرینچیک اسقامت بدنی بالایی دارد و در برابر بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و… در صورت مراقبت می‌توانند دوام بیاورند. در ادامه باهم در طوطی نت علائم بیماری در این نوع طوطی را برسی می‌کنیم.

خواب الودگی

خواب آلودگی یکی از نشانه‌های بیماری در طوطی سانان و گرینچیک ها هست، برای مثال اگر دیدید که طوطی شما بعد از شیطونی و بازیگوشی دو الی سه روزی هست که بی حال است و زیاد می‌خوابد، می‌توان گفت که طوطی شما مریض و بیمار شده است و باید سریعا به دامپزشکی مراجعه کنید اما این خواب آلودگی ممکن است به علت فصل پرریزی و تولک رفتن هم باشد.

اسهال

اسهال (شل بودن فضله) هم یکی از نشانه‌های بیماری در طوطی گرینچیک‌ ها می‌تواند باشد. برای شناسایی این نوع بیماری باید یک برگه A4 در کف قفس پرنده خود بگذارید و فضله‌اش را بعد از 2 الی 3 ساعت برسی کنید، اگر مشاهده کردید که فضله شل است نگران نشوید شاید به علت غذایی که خورده است ولی اگر تمامی فضله‌هایش طی یک الی دو روز شل بود حتما به دامپزشکی مراجعه کنید.

کم اشتهایی

کم اشتهایی و یا غذا نخوردن هم می‌تواند علائم‌های مریض شدن طوطی شما باشد. اگر مشاهده کردید که طوطی شما دیگر حتی کمی غذا هم نمی‌خورد، باید سریعا به پیش دامپزشکی ببرید چرا که غذا نخوردن طی چند روز باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن پرنده خواهد شد و در نهایت اتفاق ناگواری برای پرنده دلبنتان خواهد افتاد.

چشمان نیمه باز

چشم‌های نیمه باز و اشک‌آلود، یکی از نشانه های بیماری در طوطی گرینچیک ها است. در این مورد چشمان طوطی‌ها نیمه باز و همچنین قرمز و خیس خواهد بود.

برخی دیگر از نشانه های بیماری در گرینچیک ها

  • کف قفس بودن (اگر طوطیتان را تازه خریده اید، کف قفس رفتن به دلیل استرس آن ها از محیط جدید طبیعی است)
  • عطسه کردن (بیشتر از روزی پنج بار)
  • خس خس سینه

اگر این موارد را مشاهده کردید، حتما به دامپزشکی مراجعه کنید.

عکسی از طوطی آرا

درصورتی که دامپزشک اطراف شما نبود باید موارد زیر را انجام دهید:

  • حمام نبردن تا خوب شدن کامل
  • بازی نکردن با طوطی
  • دادن پروبیوتیک مخصوص طوطی سانان
  • استفاده از ویتامین‌ها و….

البته باید گفت اینها مواردی اولیه هستند و شما باید طوطی خود را به سرعت به دامپزشکی ببرید!

عکسی از کاسکو در کنار دامپزشک

طوطی گرینچیک جفت بگیرم یا تک؟

اگر قصدتان پرورش است خب باید جفت تهیه کنید اما اگر قصدتان سخنگو کردن و بازی کردن و یاد دادن تریک‌های آموزشی است، مجبور هستید که تنها یک طوطی تهیه کنید. شاید برایتان سوال بشود که چرا باید یک طوطی تهیه کنم؛ طوطی‌ها وقتی جفت باشند دیگر نه سخنگو می‌شوند نه تریک های آموزشی یاد خواهند گرفت، پس اگر قصدتان آموزش است باید به خرید یک طوطی تک و تنها بسنده کنید.

آیا طوطی گرینچیک سخنگو می‌شود؟

طوطی سانان با توجه به توانایی که دارند می‌توانند صحبت کنند، طوطی گرینچیک ها هم می‌توانند مثل سایر طوطی سانان دیگر صحبت کنند و کلمه‌هایی که شما به او یاد می‌دهید را بلغور کنند و به زبان بیاورند، اما با توجه به این که هر نژادی توانایی‌اش نسبت به آن نژاد فرق می‌کند، نمی‌توان گفت که همه‌ی آن‌ها به طور یکسان توانایی صحبت کردن دارند و نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. اما آیا طوطی گرینچیک می‌تواند سخنگو شود؟

بله قطعا، تمامی طوطی‌ها می‌توانند سخنگو باشند اما استعداد‌هایشان با یکدیگر فرق دارد و طوطی گرینچیک هم جزو آن دسته از طوطی‌هایی است که می‌تواند سخنگو شود اما استعداد زیادی ندارد و تنها تعداد محدودی از کلمات را می‌تواند یاد بگیرد.

بعضی از طوطی گرینچیک ها استعداد فوق العاده‌ای در سخنگویی دارند؛ به همین دلیل قیمت خیلی بالایی دارند و شما هم می‌توانید طوطی گرینچیک خودتان را سخنگو کنید. برای این کار یک جوجه گرینچیک را از زمان سرلاکی بزرگ کنید و از همان مقطع جوجگی با آن کار کنید، تا به یادگیری و سخنگویی عادت کند.

در مقاله راز سخنگویی طوطی سانان در مورد این مسئله بیشتر صحبت کردیم.

تشخیص جنسیت طوطی گرینچیک به چه صورت است؟

طوطی گرینچیک از آن جایی که بسیار شبیه به هم هستند، امکان تشخیص جنسیت ندارند‌ و تنها راهی که می‌توان تشخیص جنسیت کرد فقط از راه تست DNA است. برای این کار چند پر طوطی خود را به آرامی و با ملایمت در آورده و به دامپزشکی مورد نظر بفرستید.

اما شاید خیلی از شما دوستان نتوانید تست DNA بگیرید اما این طور نیست که اصلا نشود تعیین جنسیت کرد زیرا طوطی گرینچیک نر رفتار‌های خاصی دارند. به عنوان مثال، آن‌ها بسیار پرجنب و جوش هستند و یکی از قوی‌ترین راه‌های شناسایی طوطی گرینچیک نر نحوه نشستن آنها است. طوطی گرینچیک نر وقتی که روی نشیمن در حال استراحت هستند، فاصله‌ی بین پاهای آنها کم است؛ اما در ماده‌ها اینطور نیست.

عکس پرنده گرینچیک

طول عمر طوطی گرینچیک چقدر است؟

گرینچیک ها عمر تقریبا بیشتری نسبت به طوطی‌های هم جثه خودشان را دارند. این نوع طوطی تا 30 سال هم عمر می‌کند حتی اگر هم شرایط نگهداری از آنها درست باشد شاید بیشتر هم عمر کنند. اما اگر بخواهیم به طور واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم، نوع تغذیه آنها است. اگر بتوانید نوع تغذیه و رژیم تغذیه آنها را اصلاح کنید که در بالا به آن اشاره کردیم، عمر آن‌ها به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت که البته شما می‌توانید عمر و زیستگاه طوطی گرینچیک ها از ویکی پدیا مطابعه کنید و اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید.

اگر قصد دارید تا که یک طوطی داشته باشید که عمر زیادی داشته باشد و بیشتر در کنار شما بماند و زندگی بکند، طوطی گرینچیک بهترین گزینه است و می‌تونید با او تا مدت‌ها زندگی کنید، ولی توجه کنید که باید رژیم غذایی درستی داشته باشند، مکمل‌هایی مانند مولتی ویتامین، و… استفاده بکنند تا تقویت بشوند.

آموزش صفر تا صد عروس هلندی روی من کلیک کن!

مشکلات نگهداری از طوطی گرینچیک چیست؟

طوطی های گرینچیک پرندگانی زیبا، باهوش و اجتماعی هستند که می توانند حیوانات خانگی عالی باشند. با این حال، مانند هر حیوان خانگی دیگری، نگهداری از طوطی های گرینچیک نیز چالش هایی را به همراه دارد. در اینجا چند مشکل رایج در نگهداری از طوطی گرینچیک آورده شده است:

  • رفتارهای تخریبی: طوطی های گرینچیک پرندگان بسیار کنجکاو و فعالی هستند و می توانند رفتارهای تخریبی از خود نشان دهند. آنها ممکن است مبلمان، وسایل و سایر اشیا را گاز بگیرند یا بکشند.
  • پرکنی: پرکنی یک اختلال رفتاری است که در آن پرنده خود را می کند. پرکنی می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله استرس، کمبود مواد معدنی یا کمبود فعالیت فیزیکی ایجاد شود.
  • صداهای بلند: طوطی های گرینچیک پرندگانی بسیار اجتماعی هستند و دوست دارند صحبت کنند. آنها همچنین می توانند صداهای بلندی ایجاد کنند که ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد.
  • وابستگی شدید: طوطی های گرینچیک پرندگانی بسیار اجتماعی هستند و به صاحبان خود وابسته می شوند. اگر طوطی گرینچیک شما به شما وابسته شود، ممکن است در هنگام ترک او دچار اضطراب جدایی شود.
  • راه هایی برای پیشگیری یا مدیریت این مشکلات وجود دارد. مهم است که قبل از خرید طوطی گرینچیک تحقیقات لازم را انجام دهید تا بتوانید نیازهای او را به درستی برآورده کنید. شما باید یک قفس بزرگ و راحت برای طوطی خود تهیه کنید، رژیم غذایی متعادلی برای او فراهم کنید و به او روزانه فرصت دهید تا ورزش کند. همچنین مهم است که با طوطی خود وقت بگذارید و با او ارتباط برقرار کنید تا از اضطراب جدایی جلوگیری کنید.

    مدیریت مشکلات نگهداری از گرینچیک

    • قفس بزرگی برای طوطی خود تهیه کنید: قفس باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا طوطی شما بتواند به راحتی در آن حرکت کند و بازی کند.
    • رژیم غذایی متعادلی برای طوطی خود فراهم کنید: رژیم غذایی طوطی شما باید شامل میوه ها، سبزیجات، غلات و دانه ها باشد.
    • به طوطی خود روزانه فرصت دهید تا ورزش کند: طوطی های گرینچیک پرندگانی فعالی هستند و به ورزش روزانه نیاز دارند.
    • طوطی خود وقت بگذارید و با او ارتباط برقرار کنید: ارتباط با طوطی خود به او کمک می کند تا احساس امنیت کند و از اضطراب جدایی جلوگیری کند.

عکس جوجه گرینچیک

قفس مناسب برای نگهداری از طوطی گرینچیک:

طوطی گرینچیک ها بسیار پر و جنب و جوش هستند و باید یک قفس بزرگ برایشان گذاشته شود چرا؟ این نوع طوطی‌ها در صورت نداشتن اسباب بازی افسرده و پرکن می‌شوند و اسباب بازی کمک بسیار زیادی در یادگیری و بالا بردن هوش و… به آن ها می‌کند.

به دلیل اینکه دم آن‌ها به سرعت و به راحتی می‌شکند، نباید قفس کوچک و گردی را برای آن‌ها بگذارید و قفس باید به اندازه کافی بزرگ باشد.

عکس گرینچیک نرمال

علت خس خس سینه در طوطی گرینچیک ها چیست؟

این مورد در طوطی گرینچیک و سایر طوطی‌ها بسیار خطرناک است و نشان دهنده این است که بیماری طوطی شما پیشرفت کرده و باید سریعا به دامپزشکی مراجعه کنید. اگر طوطی خودتان را حمام کنید و بعد در جای سرد بگذارید به احتمال بالا طوطی شما سرما میخورد پس از چند روز عطسه هایش زیاد میشود ، فضله هایش آبکی یا شل میشود و پس از چند روز در صورت مراجعه نکردن به دامپزشک خس خس سینه پیدا میکند و باید عجله کنید به این دلیل که احتمال زیاد اگر بی توجهی کنید طوطیتان را از دست میدهید.

فروش اسنک های تشویقی طوطی ها برای خرید روی من کلیک کن

مقایسه گرینچیک و عروس هلندی؟

طول عمر

همانطور که قبلا گفته شده بود، طوطی گرینچیک ها تا 30 سال عمر می‌کنند اما عروس هلندی اینطور نیست؛ بلکه عروس هلندی بین 10 تا 15 سال عمر می‌کند پس اگر میخواهید طوطی داشته باشید که عمر بیشتری داشته باشد شاید برای شما گرینچیک بهتر باشد اما این را هم بدانید طول عمر پرنده بسته به شرایط نگهداری شما دارد.

وابستگی

دلبستگی و بازی گوشی طوطی گرینچیک و عروس هلندی تقریبا یکسان است و سریعا به صاحبشان وابسته می‌شوند، اما طوطی گرینچیک بسیار پرنده معاشرتی و در عین حال پرنده‌ای ترسو است که ترسو بودنش هم برای مراقبت از خودش در برابر اشیای دیگر بوده اما این دو پرنده بسیار دوست داشتنی هستند.

هوش

هوش طوطی گرینچیک بالاتر از عروس هلندی می‌باشد. مخصوصا برای یادگیری تریک‌های آموزشی و دستی شدن اما این هوش موجب جنب و جوش آنها می‌شود که شاید بعضی از صاحبانی که حوصله بازی کردن زیاد با پرنده را ندارند مناسب نباشد اما در کنارش عروس هلندی هم از این هوش خوب برای یادگیری تریک‌های آموزشی برخوردار است اما نه به اندازه طوطی گرینچیک.

استقامت بدنی

استقامت بدنی طوطی گرینچیک بیشتر از عروس هلندی میباشد که طوطی گرینچیک با استقامت بدنی بالایی که دارد میتواند در برابر مریضی ها بیشتر دوام بیاورد و گلیم خود را از اب بیرون بکشد اما عروس هلندی ها شاید در برابر مریضی ها درست نتوانند مقابله کنند و صاحب پرنده باید در روز های مریضی مراقب پرنده خود باشند.

با این احتساب شاید بگویید طوطی گرینچیک بهتر باشد اما اصلا اینطور نیست بلکه شما باید به عنوان صاحب پرنده به دل خودتان نگاه کنید و ببینید که کدام طوطی را بیشتر دوست دارید و بیشتر میتوانید با او وقت بگذرانید.

ویژگی های طوطی گرینچیک:

طوطی گرینچیک یک پرنده کوچک و پرطرفدار است که اصلی‌ترین ویژگی آن رنگ سبزش است. در ادامه به برخی از ویژگی‌های طوطی گرینچیک اشاره می‌کنیم:

رنگ بدن: همانطور که گفته شد، رنگ سبز برجسته‌ترین ویژگی ظاهری طوطی گرینچیک است. اما این پرنده همچنین دارای نوارهای قرمز و بنفش است که در برخی نواحی بدنش قرار دارد.

اندازه: طوطی گرینچیک یک پرنده کوچک است و به طور متوسط حدود ۲۸ سانتی‌متر طول دارد. این پرنده با وزن تقریبی 60 تا 90 گرم، از جمله پرندگانی است که به راحتی می‌توانید در خانه پرورش دهید.

هوش و آموزش‌پذیری:

طوطی گرینچیک به دلیل هوش بالای خود، قابلیت آموزش و تعلیم دارد. به راحتی می‌تواند به آموزش‌های ساده‌ای مثل نشان دادن بازی با یک توپ و یا میله‌ی چوبی و… یاد بگیرد.

زندگی در گروه: طوطی گرینچیک یک پرنده گروهی است و به خوبی در گروه‌های کوچک زندگی می‌کند. در واقع، باید حداقل یک همنوع برای این پرنده تهیه کرد تا از تنهایی در برابر خطرات و اضطراب جلوگیری شود.

محیط زیست: طوطی گرینچیک به سرعت با محیط جدید خود آشنا می‌شود و می‌تواند در آنجا به راحتی زندگی کند.

رژیم غذایی: طوطی گرینچیک در طبیعت از میوه‌ها، دانه‌ها و برگ‌های گیاهی تغذیه می‌کند. در زندگی خانگی، باید برای این پرنده یک رژیم غذایی مناسب و تغذیه‌ی متنوعی تهیه کرد.

سبک زندگی: طوطی گرینچیک پرنده‌ای فعال و پرانرژی است که نیاز به فضای کافی برای پرواز، بازی و تفریح دارد. باید به این نکته توجه کنید که این پرنده درون قفس بسیار کوچک و بسته، خیلی سریعاً بیمار و افسرده می‌شود.

بیماری‌های مشترک: طوطی گرینچیک برخی بیماری‌های مشترک پرندگان را می‌تواند در خود حمل کند، از جمله بیماری‌هایی مثل کلامیدیا، پیکریاز و انگل‌های پرندگان. بنابراین، مراقبت از بهداشت پرنده و انجام آزمایش‌های بهداشتی به طور دوره‌ای، بسیار مهم است.

در کل، طوطی گرینچیک یک پرنده زیبا و پرطرفدار است که به راحتی در خانه پرورش داده می‌شود. با این حال، باید به مراقبت از سلامتی و رفتار این پرنده توجه کرد تا بتوان بهترین شرایط را برای زندگی آن فراهم کرد.

چیدمان قفس گرینچیک چگونه باشد؟

باتوجه به اینکه طوطی گرینچیک ها پرجنب و جوش هستن باید یک قفس بزرگ داشته باشند تا بتوانند در آن یک نیم بال بزنند اما یکی از مهم ترین وسایل برای طوطی گرینچیک ها اسباب بازی بازی است، سعی کنید از انواع آویزها، اسباب بازی‌ها برای طوطی گرینچیک خود استفاده کنید تا مواقعی که شما در کنارش نبودید افسرده نشود و بتواند خودش با آنها بازی کند.

از ظرف آب های استوانه ای استفاده کنید به این دلیل که طوطی گرینچیک ها و حتی سایر طوطی سانان مثل عروس هلندی ها و… هوش بسیار بالایی که دارند برای توجه به آنها داخل ظرف آبشان فضله می‌کنند و اگر از آن آب بخورند میکروب های زیادی وارد بدنشان میشود و به راحتی مریض میشوند پس حتما از ظرف آب های استوانه ای استفاده کنید.

در قفسشان یک وان حمام هفته ای یک بار یا دو هفته یک بار بگذارید تا بتوانند خودشان را تمیز کنند تا دچار کنه و انواع میکروب ها نشوند. آنها باید پر های خود را مرطوب کنند و این کار باعث تمیزی آنها و باعث شفافیت بیشتر پر می‌شود.

نشیمن طوطی گرینچیک بسیار مهم است انقدر مهم است که اگر در انتخاب درست آن دقت نکنید ممکن هست هم طوطیتان بیمار شود و هم مشکالات پا پیدا کند (مثل میخچه پا).

نشیمن طوطی گرینچیک باید استاندارد باشد، نه کوچک نه بزرگ. اگر به فروشگاه های ملزومات طوطی سانان بروید و بگویید که چوب نشیمن برای طوطی های متوسط جثه میخواهم، به شما چوب مناسب را ارائه می‌دهند. سعی کنید حتما از چوب های نشیمن طبیعی استفاده کنید که داخل خود فروشگاه اینترنتی طوطی نت موجود است، این نوع چوب ها طبیعی بوده و علاوه بر اینکه باعث جلوگیری بر میخچه پا طوطی ها می‌شود حالت ماساژور طوری هم برای رفع خستگی طوطی ها دارد.

گرفتن ناخن گرینچیک:

ناخن های همه طوطی سانان به مرور زمان بلند می‌شود و بلند شدن ناخن ها بسیار وابسته نشمینی که در قفس استفاده میکنید هم دارد اگر نشیمن مورد استفاده طوطی شما نازک باشد باعث میشود که ناخن های آنها به سرعت رشد کند و حالت فر بخودش بگیرد اما اگر نشیمن استاندارد باشد رشد ناخن های طوطی هایتان را خیلی کم مشاهده خواهید کرد اما به مرور شاید بلند شود که وظیفه شما گرفتن آن است.

برای گرفتن ناخن طوطی گرینچیک خود حتما از یک نفر دیگه هم کمک بگیرید تا طوطی را نگه دارد و سپس شما با احتیاط ناخنش را کمی کوتاه کنید فرایند کوتاه کردن باید به این صورت باشد که طوطی ها یک رگ بسیار نازک و کمرنگ داخل ناخنشان دارند که اصلا نباید به آن کار داشته باشید چون باعث خونریزی میشود شما باید قسمت نوک تر را کمی کوتاه کنید.

برای این کار از ناخت گیر بچه استفاده کنید و ناخن گیر را کج کنید و شروع به گرفتن نوک های ناخن طوطی خود کنید. به موارد بالا که گفتیم حتما دقت کنید.

عکسی از طوطی گرینچیک

سر و صدای طوطی گرینچیک ها:

طوطی گرینچیک ها برخلاف اینکه که بسیار بامزه و زیبا هستن بسیار پر سر و صدا می‌باشند طوری که ممکن است بعد از خرید آنها به خاطر سر و صدایشان پشیمان بشوید اما بعد از دو الی سه روز که به محل جدید عادت کردند دیگر سر و صدا نمی‌کنند و فقط زمانی سر و صدا می‌کنند که از چیزی بترسند ولی درحالت عادی ممکن است صدایی مانند : قد قد در بیاورند.

خب بهتر است خودتان صدایشان را بشنوید:

مراحل دستی کردن طوطی گرینچیک:

طوطی گرینچیک به علت اینکه پرنده ای اجتماعی هستند و همچنین خیلی با احساس هستند به راحتی میتوانند دستی و رام بشوند، شما فقط کافیست مراحل زیر را تکرار کنید و در طی دو تا سه هفته طوطی گرینچیک خود را دستی کنید اما توجه داشته باشید که طوطی گرینچیک ها زود خسته می‌شوند و نباید بیش از حد با آنها کار کرد، روزانه 15 دقیقه کافی است.

با دست به پرنده خود غذا بدهید:

غذا دادن با دست به طوطی گرینچیک ها موجب میشود صمیمیت بین شما و پرنده بیشتر شود، سعی کنید روزی دوبار حداقل با دست به مدت چند روز به او غذا دهید، شاید اوایل کار پرنده مقاومت کند و غذا نخورد ولی بعد از چند دقیقه به علت اینکه گشنه می‌شود میخورد، بهتر است در اول صبح که پرنده گرسنه است این کار را انجام دهید.

پرنده را نوازش کنید:

نوازش کردن سر پرنده در خلاف جهت رویش پر ها موجب آسایش و لذت بردن طوطی ها می‌شود، مخصوصا طوطی گرینچیک که پرنده های بسیار با احساسی هستند اما ممکن است در طی نوازش کردن به یکباره عصبانی شود و دستتان را گاز بگیرید، این طبیعی است و به این دلیل است که پرنده شما در حال رویش پرهای سر است و دست زدن به آنها برایشان دردناک است و موجب عصبانیتشان می‌شود.

در داخل قفس روی انگشتتان بشیند:

این کار برای دستی کردن طوطی گرینچیک ها بسیار فوق العاده است، شما باید دستتان را داخل قفس ببرید و سپس انگشت اشاره خود را زیر شکم پرنده بگیرید و کمی فشار یا هول بدهید تا مجبور شود برروی انگشتتان بشیند، این کار باعث می‌شود که پرنده به شما اعتماد کند و دیگر از دستان شما نترسد.

حالا میتوانید پرندتان را بیرون بیاورید:

در ها و پنجر های خانه را ببندید که امکان فرار طوطی نباشد، حالا مثل مرحله قبل با انگشت خود طوطی را به آرامی بیرون بیاورید و روی قفسشان بگذارید، اگر شروع به پرواز کردن کرد اصلا نگران نباشید، پس چند دور پرواز کردن خسته می‌شود و برروی جایی میشیند اما توجه داشته باشید که اشیای تیز کنار شما نباشد.

تشویقی گرینچیک:

طوطی گرینچیک ها عاشق یادگیری انواع آموزش ها، تردستی ها، و… هستند درکل میتوان گفت طوطی گرینچیک ها دوست دارند با صاحبشان ارتباط برقرار کنند و همیشه در کنار آنها باشند و با آنها بازی کنند اما این را بدانید اگر میخواهید به طوطی گرینچیک ها آموزشی بدهید حتما باید از تشویقی مخصوص استفاده کنید که در ادامه در مورد این مورد بیشتر صحبت میکنیم.

انواع تشویقی ها:

1-استیک های تشویقی:

استیک های تشویقی بهترین تشویقی برای طوطی سانان است. این استیک ها از دانه های مختلف و افزودنی های مختلف مثل عسل و… تهیه شده است که برای تقویت طوطی شما هم مناسب است اما توجه کنید که وقتی که از استیک های تشویقی استفاده می‌کنید نباید آن استیک یکسره در اختیار پرنده شما باشد چون باعث می‌شود جذابیت اولیه برای طوطی کم شود.

طرز استفاده از استیک های تشویقی بسیار ساده است، وقتی که می‌خواهید به طوطی خود یک آموزشی رو یاد بدهید مثلا آموزش «شلیک و مرگ طوطی سانان» و وقتی که طوطی شما شروع به یادگرفتن کرد و یک قسمت از آن کار انجام میدهد به ان یکم از استیک را بدهید.

2-سخن گفتن:

سخن گفتن هم یکی از موارد تشویق کردن طوطی هاست اما زیاد جواب نمی‌دهد و کارآمد نیست، بهتر است از همان قسمت قبلی استفاده کنید اما در این جا شما باید یک کلمه ای مثل: آفررررین، عالب بوووووود و… را به کار ببرید و با انرژی به طوطی خود بعد از انجام دادن حرکت مورد نظر بگویید ولی در کل بهتر است از همان حرکت قبلی استفاده کنید.

طوطی گرینچیک جوجه بخریم یا بالغ؟

عکس یک جوجه گرینچیک سبز

این بستگی به هدف شما دارد، اگر می‌خواهید به طوطی گرینچیک خود چند کلمه یاد بدهید و آن را سخنگو کنید باید جوجه گرینچیک تهیه کنید و با او تمرین کنید و یا اگر میخواهید یک طوطی گرینچیک دستی داشته باشید باید از جوجگی آن را بزرگ کنید، البته گرینچیک ها اگر بالغ هم باشند به علت استعداد بالایی که دارد میتوانند دستی بشوند.

در ابتدا شما باید ببینید که می‌توانید از یک جوجه گرینچیک کوچک مراقبت کنید و به آن سرلاک بدهید، و در اکثر مواقع از آن مراقبت کنید یا خیر؟

اگر تازه وارد هستید و توانایی نگهداری از جوجه گرینچیک را ندارید بهتر است که همان طوطی گرینچیک 3 الی 4 ماه بگیرید و از آن مراقبت کنید طوطی گرینچیک های 4 ماه دیگر از سرلاک گرفته شده اند و دون خور شده اند.

اگر هم هدف شما جوجه کشی از طوطی گرینچیک است و یا به دنبال یک جفت برای طوطی گرینچیک دیگرتان هستید باید یک طوطی گرینچیک بالغ و مست بگیرید تا بتوانید از طوطی گرینچیک خود جوجه بگیرید.

در کل گرفتن یک طوطی گرینچیک 4 الی 5 ماه بسیار مناسب تر است تا یک جوجه گرینچیک چرا که جوجه گرینچیک ها یا هر نوع جوجه طوطی ها احتمال مرگشان است.

وزن طوطی گرینچیک چقدر است؟

یکی از مواردی که باید در ماه چک شود وزن طوطی سانان است طوطی سانان باید وزن استانداردی داشته باشند، در غیر این صورت وزن زیاد یا کم نشانه بیماری آنها است که این بیماری از مواردی چون تغذیه حاصل می‌شود و به همین دلیل است که دامپزشکان می‌گویند باید رژیم غذایی درستی پرنده داشته باشد، برای مثال طوطی هایی که وزن کمی دارند با لمس کردن سینه آنها می‌توانید متوجه بشوید این طوطی وزن کمی داد، سینه آنها کاردی شکل است و بیرون زده شده است، و یا طوطی هایی که چاق هستن یکی از علت هایشان این است که آنها پرواز نمی‌کنند. در ادامه بررسی می‌کنیم که وزن عادی یک طوطی گرینچیک چقدر است.

وزن طوطی گرینچیک ها علاوه بر سن آنها بستگی به تغذیه آنها هم دارد چرا که تغذیه درست و اصولی باعث رشد پرنده شما می‌شود، اما به طور معمول طوطی گرینچیک ها وزنی بین 60 تا 80 گرم دارند، حالا ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که وزن طوطی من کم تر از این عدد است؛ در این حالت بهتر است از غذای های تقویتی مثل غذای طوطی ها که در سایت طوطی نت موجود است استفاده کنید.

عکس گرینچیک

بهترین نژاد طوطی گرینچیک:

طوطی گرینچیک در نژاد های مختلفی مثل دارچینی، فیروزه ای و… در جنگل درحال زندگی هستند اما بحث اینکه کدام نژاد آن ها بهتر است در واقعیت فرق زیادی بین نژاد های آن ها نیست. آنها فقط از نظر رنگبندی و شکل ظاهری باهم متفاوت هستند، شما باید با توجه به علاقتون رنگ طوطی گرینچیک خودتون رو انتخاب کنید.

تربیت طوطی گرینچیک:

طوطی گرینچیک ها با توجه به استعداد بالایی که دارند می‌توانند آموزش های شیرین کاری را به راحتی یاد بگیرند اما اگر بلد باشید که چگونه به آنها آموزش بدهید، یکی از مهم ترین نکاتی که در آموزش دادن باید در نظر داشته باشید جایزه است که در قسمت های بالا توضیح دادیم چه جایزه ای برای طوطی گرینچیک مناسب است.

در مرحله اول باید طوطی خود را دستی کنید که آن را هم آموزش دادیم، در مرحله بعدی باید یک آموزش ابتدایی و راحت یاد دهید، مانند آموزش رقصیدن که در این قسمت از آموزش میخواهیم به شما آموزش رقصیدن را یاد بدهیم.

آموزش رقصیدن طوطی ها:

در این آموزش باید جایزه را دستتان بگیرید، سپس جلوی طوطی تون بگیرید و کمی بالا و پایین کنید و همزمان بشکن بزنید، طوطی شما برای آنکه آن را بخورد باید سرش را بالا و پایین کند و وقتی که دو الی سه بار اینکار را انجام داد جایزه را بهش بدهید، این مراحل را باید سه الی چهار بار انجام بدهید، در مرحله بعد باید بدون جایزه اینکار رو انجام بدهید و بشکن بزنید طوطی شما عادت کرده که با شندین صدای بشکن سرش را بالا و پایین کند، در اولین باری که اینکار رو انجام داد باید به او جایزه بدهید.

حمام کردن طوطی گرینچیک:

طوطی گرینچیک ها در طبیعت به طور یک روز درمیان یا هفته ای یک بار به کنار چشمه های آب یا … میروند و حمام می‌کنند ، شما هم باید برای آنها یک وان حمام تهیه کنید. در قفسشان بگذارید تا بتوانند حمام کنند، آنها باید بال و پر های خود را شست و شو بدهند تا از بسیاری از حشرات و شپش ها و… در امان بمانند.

به طور معمول در تابستان آن ها حداقل باید هفته ای یک بار حمام کنند اما بهتر است بدانید بعضی از طوطی گرینچیک ها خودشان عادت ندارند حمام کنند. اگر وان حمام یا هرچیز دیگری جلویشان بگذارید حمام نمی‌کنند این دسته از طوطی سانان را باید با استفاده از آب پاش ها، آب را روی بدنشان اسپری کنید اما حواستان باشد که برروی سرشان به هیچ عنوان آب را اسپری نکنید.

آب باید ولرم باشد، نه سرد و نه داغ بعد از حمام کردن باید به نکات زیر توجه کنید:

1- طوطی گرینچیک خود را در جایی گرم بگذارید.

2- به هیچ عنوان سشوار نکنید بال هایشان را چراکه باعث سوختی و حتی مرگشان می‌شود.

3- می‌توانید آنها را با حوله ای کوچک خشک کنید.

4- در شب به هیچ عنوان آنها را حمام نکنید.

عکس طوطی درحال حمام کردن

طوطی گرینچیک ها ترسو هستند:

عکس یک طوطی ترسو
این نژاد از طوطی ها بسیار ترسو هستند نسبت به طوطی های دیگر، سعی کنید اجسامی مانند: جارو برقی، سشوار، اجسام بزرگ را از آنها دور کنید که موجب ترس آنها میشود، ترسیدن آنها در شب میتواند باعث سکته و مرگ آنها شود، درخصوص رنگ ها باید بدانید از رنگ های قرمز و رنگ های جیغ میتواند موجب ترساندن آنها شود.
 

🤔 چرا طوطی گرینچیک خودشو می‌خارونه؟

خب، بذارید یه چیزی رو روشن کنیم! طوطی‌های گرینچیک مثل همه طوطی‌ها عاشق خارش سر هستن. اما چرا؟ آیا این خارش طبیعی است یا نشونه‌ای از یه مشکل جدی؟ اول از همه، باید بدونید که خارش طوطی‌ها می‌تونه به دلایل مختلفی باشه. مثلاً، ممکنه پرهای جدیدی در حال رشد باشن و این باعث خارش بشه. یا شاید طوطی گرینچیک شما به چیزی حساسیت داشته باشه. البته، نمیشه از اهمیت تمیزی و بهداشت این پرنده‌های نازنین غافل شد. 🌿

اگه دیدید طوطی گرینچیک شما بیش از حد خودشو می‌خارونه، بهتره یه نگاه دقیق‌تر بندازید. سایت طوطی نت می‌تونه یه منبع عالی برای اطلاعات بیشتر باشه. شاید نیاز باشه رژیم غذایی طوطی‌تون رو بررسی کنید یا محیط زندگی‌ش رو تغییر بدید. همچنین، مطمئن بشید که قفس طوطی‌تون تمیز و بهداشتیه. 🦜

در نهایت، اگه همه این کارها رو انجام دادید و هنوز خارش ادامه داشت، حتماً با یه دامپزشک متخصص مشورت کنید. شاید نیاز باشه یه آزمایش دقیق‌تر انجام بشه تا علت اصلی خارش مشخص بشه. البته، نگران نباشید! بیشتر مواقع، این خارش‌ها نشونه‌ای از یه مشکل جدی نیستن و با کمی توجه و مراقبت حل می‌شن. 😉

تفاوت گرینچیک و طوطی برزیلی:

اگر به دنبال خرید یک طوطی خانگی هستید، احتمالاً با دو نوع محبوب از طوطی سانان به نام‌های “طوطی گرینچیک” و “طوطی برزیلی” مواجه شده‌اید. این دو نوع طوطی دارای ویژگی‌های مشابهی هستند، اما تفاوت‌های مهمی نیز دارند که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

اولین تفاوت عمده بین طوطی گرینچیک و طوطی برزیلی در اندازه و ظاهر آن‌ها است. طوطی گرینچیک معمولاً بزرگتر از طوطی برزیلی است و طول بدن آن به حدود 26 سانتی‌متر می‌رسد. در مقابل، طوطی برزیلی با طولی حدود 15 سانتی‌متر، کوچکتر و جمع‌وجورتر است. رنگ‌بندی نیز یکی از تفاوت‌های دیگر این دو طوطی است. طوطی گرینچیک دارای پرهایی به رنگ‌های سبز، زرد و قرمز است، در حالی که طوطی برزیلی بیشتر به رنگ‌های سبز و زرد دیده می‌شود.

از نظر رفتار و شخصیت، طوطی گرینچیک به عنوان یک طوطی اجتماعی و بازیگوش شناخته می‌شود. این طوطی‌ها نیاز به توجه زیادی دارند و اگر به اندازه کافی با آن‌ها بازی نکنید، ممکن است دچار افسردگی شوند. در مقابل، طوطی برزیلی نیز اجتماعی است، اما به اندازه طوطی گرینچیک نیاز به توجه ندارد و می‌تواند به تنهایی نیز سرگرم باشد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا طوطی برزیلی برای افرادی که زمان کمی برای تعامل با حیوانات خانگی خود دارند، گزینه بهتری باشد.

عکسی از طوطی برزیلی در کنار طوطی گرینچیک

در نهایت، تفاوت‌های دیگری نیز در زمینه نیازهای غذایی و مراقبتی این دو نوع طوطی وجود دارد. طوطی گرینچیک نیاز به رژیم غذایی متنوع‌تری دارد که شامل میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌ها می‌شود. طوطی برزیلی نیز به رژیم غذایی مشابهی نیاز دارد، اما ممکن است نیازهای غذایی خاصی داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. در کل، انتخاب بین طوطی گرینچیک و طوطی برزیلی بستگی به سلیقه شخصی و میزان زمانی که می‌توانید برای مراقبت از آن‌ها اختصاص دهید، دارد.

به طور خلاصه، هر دو نوع طوطی گرینچیک و طوطی برزیلی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که می‌توانند نیازها و خواسته‌های مختلف صاحبان حیوانات خانگی را برآورده کنند. با توجه به تفاوت‌های ذکر شده، می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید.

جمع بندی و سخن آخر:

طوطی گرینچیک، طوطی معاشرتی و جذابی هستند و برای خانواده هایی که بیشتر می‌توانند برای این طوطی وقت بگذارند مناسب است. درست است استعداد سخنگویی در طوطی کم تر است اما با کارهای جذابی که می‌تواند انجام دهد قطعا همه رو شگفت زده می‌کند و شما از داشتن همچین طوطی ای احساس رضایت می‌کنید. طوطی گرینچیک طول عمر بالایی دارند. می‌تواند یک یار همشگی برای شما باشد و برای نگهداری ازاین طوطی با نمک نیاز به اطلاعات زیادی ندارید.  فقط با خواندن این مطلب می‌توانید به طور کامل با این طوطی گرینچیک زیبا و تو دلبرو آشنا بشید و به طور کلی طوطی گرینچیک یا چکاوک یکی از نوعی پرنده های خانگی است که بسیار زیبا و جالب هستند.

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

TOOTINET در 11 شهریور 1401 گفته:

طوطی گرنیچک من هم بسیار بازیگوش و جذاب است رنگ و نوع پر های آمنها خیلی خیلی جذابه ، اگر حواسمون بهشون باشه مطمئننا پیش ما انسان ها از زندگی لذت میبرند.

پاسخ

    علیزاده در 21 بهمن 1401 گفته:

    ❤️❤️❤️

    پاسخ

      TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

      ممنونم از شما، تشکر

      پاسخ

حسین در 6 بهمن 1401 گفته:

سلام مرسی از طوطی نت که مقاله ای به این خوبی نوشتند اما من یک سوال دارم طوطی گرینچیک من چندوقته که فکر میکنم شب ها خس خس سینه میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ

    TOOTINET در 7 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقت بخیر از پشتیبان های واتساپ استفاده کنبد باشکر
    طوطی نت

    پاسخ

مهسا در 6 بهمن 1401 گفته:

سلام طوطی نت بنده چند وقته که یک طوطی گرینچیک خریدم ولی انگار از همه چی میترسه چیکار کنم؟

پاسخ

    TOOTINET در 7 بهمن 1401 گفته:

    بله طوطی گرینچیک ها بسیار ترسو هستن اما بعد از چند وقت به که محیط عادت کند دیگر استرس ندارند
    باتشکر طوطی نت

    پاسخ

مجتبی در 6 بهمن 1401 گفته:

سلام وقتتون بخیر چیکار کنم طوطی گرینچیک دستی بشه؟

پاسخ

    TOOTINET در 7 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر بله حتما به زودی داخل همین صفحه میگذاریم
    باتشکر طوطی نت

    پاسخ

چیکو در 18 بهمن 1401 گفته:

سلام خسته نباشید من ی جوجه گرینچیک دم دون خور گرفتم توی مغازه سرحال بود از وقتی اوردیمش خونه پف کرده کف قفس همش میخوابه زیادم غذا نمیخوره حتی سرلاک
چی کارش کنم؟

پاسخ

    TOOTINET در 20 بهمن 1401 گفته:

    دوست عزیز سلام وقتتون بخیر
    پرندگان باتوجه به این که هوش بسیار بالایی دارند در چند روز اولی که به محل جدید می آیند بسیار ساکت هستن، اما اگر این فرایند ادامه دار بود حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

    پاسخ

محمد در 21 بهمن 1401 گفته:

منم طوطی گرینچیک دارم خیلی پرنده خوبیه

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از نظر مفید شما با تشکر

    پاسخ

امیر نجفی در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام
توضیح های کامل بابت گرینچک عالی بود
ای کاش در مورد سایر طوطی سان هم مطالب مفیدتون بزارید استفاده کنیم

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر خدارشکر که شما راضی بودید با تشکر طوطی نت

    پاسخ

    علیزاده در 21 بهمن 1401 گفته:

    خیلی ام عالی

    پاسخ

      TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

      ممنونم از کامنت شما

      پاسخ

امیر نجفی در 21 بهمن 1401 گفته:

کسایی که ب اینستاگرام دسترسی ندارن تو این سایت میتونن طرز نگاه داری و سایر کارهای طوطیسان ها یاد بگیرن
من خودم ب ویژه از پیچ طوطی نت تو اینستاگرام راضی هستم
مطالبشان خیلی مفید هستن
توصیه میکنم حتما همشون بخونید ب دردتون میخوره

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنونم از کامنت مفید شما با تشکر طوطی نت

    پاسخ

امیر در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام واقعا مطالب خوبی دارین برا کسایی که تازه شروع به نگه داشتن گرینچیک شدن

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقت بخیر ممنون از کامنت مفید شما باشکر طوطی نت

    پاسخ

امیر در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام من تازه گرینچیک خریدم و وقتی مطالبتون رو خوندم اطلاعات بسیار زیادی کسب کردم

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از کامنت مفید شما هر سوالی بود طوطی نت در خدمت شماست

    پاسخ

امیر نجفی در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام
لطفا از طوطیسان های دیگ پست آموزشی بزارید

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقت بخیر حتما چشم

    پاسخ

محمد جواد در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام خسته نباشید من هم گرینویچ دارم خیلی ازش خوشم میاد

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از شما و کامنت مفیدتون

    پاسخ

امیر نجفی در 21 بهمن 1401 گفته:

این سایت از ی دیدگاه دیگ خیلی خوب برا اونایی که به اینستاگرام دسترسی ندارن میتونن ب آسانی استفاده و بهره ببرند
از تمامی کسانی که زحمت کشیدن این سایت فراهم کردن تشکر میکنم

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    ممنونم از شما و کامنت مفیدتون

    پاسخ

محمد جواد در 21 بهمن 1401 گفته:

بنده هم گینجیک دارم خیلی دوسش دارم و شیرین کاری هم یادش دادم

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از شما و کامنت مفیدتون

    پاسخ

    Ali mahmodi در 6 شهریور 1403 گفته:

    سلام خوبید من گریچینگ گرفتم ولی نمیدونم چجوری و چه چیزهایی رو میشه داد ممنون

    پاسخ

زهرا در 21 بهمن 1401 گفته:

من عروس هلندی ۸ ماهه دارم😍
خیلی بازیگوشه و البته پر سر و صدا😁
واقعا پرنده دوست داشتنی هستند🤩

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    بله دقیقا طوطی سانان پرندکانی دوست داشتنی هستند

    پاسخ

زهرا در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام خسته نباشید
برای دستی کردن طوطی گرینچیک چیکار باید کرد

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقت بخیر در مقاله توضیح داده شده با دقت مطالعه بفرمایید

    پاسخ

زهرا در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام موفق باشید
پیجتون عالیه

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    ممنون از شما باتشکر طوطی نت

    پاسخ

mehry در 21 بهمن 1401 گفته:

طوطی گرینچیک بسیار زیبا و دوست داشتنیه اما متاسفانه من ندارمش 🤭🤭

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از نظر شما
    بله همینطور هست انشالله به زودی تهیه میکنید

    پاسخ

mehry در 21 بهمن 1401 گفته:

ممنون از مطالب خوب پیجتون بسیار عالی 🙏🙏👍

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    ممنون از کامنت زیبای شما باتشکر طوطی نت

    پاسخ

مهدی در 21 بهمن 1401 گفته:

خیلی طوطی ناز و قشنگی هستن 🙃🙃🙃🥰🥰

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنونم از نظر شما باتشکر طوطی نت

    پاسخ

مهدی در 21 بهمن 1401 گفته:

جثه گرینچیک کوچک تر از ملنگو هست درسته ولی خلی بامزه تره🥰🥰🥰🥰

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    خیلی هم عالی ممنونم از شما و کامنت زیباتون

    پاسخ

مهدی در 21 بهمن 1401 گفته:

چقدر عالی

پاسخ

رها در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام
ممنون از مطالب خوب و مفیدتون👌🏻

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنونم از کامنت شما باتشکر طوطی نت

    پاسخ

عطیه روشن روان در 21 بهمن 1401 گفته:

بابت اطلاعاتی که در پیج تون به اشتراک میگذارید سپاسگزارم

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از کامنت شما

    پاسخ

رها در 21 بهمن 1401 گفته:

گرنچیک ها یکی از بازی گوش ترین طوطی ها هستن😄

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    بله دقیقا طوطی گرینچیک ها طوطی هایی پر استعداد و زیبا هستن
    باتشکر طوطی نت

    پاسخ

عطیه روشن روان در 21 بهمن 1401 گفته:

بابت مطالب مهمی که خالصانه در پیج تون به اشتراک میگذارید سپاسگزارم

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام ممنون از کامنت زیباتون

    پاسخ

عطیه روشن روان در 21 بهمن 1401 گفته:

پیج شما جز معدود پیج هایی هست که مطالب نوین داره عالی هستین

پاسخ

    TOOTINET در 21 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از شما
    باتشکر طوطی نت

    پاسخ

روزبه در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام مطالبتون کاربردی هستن

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر خدارشکر که شما راضی بودید

    پاسخ

روزبه در 21 بهمن 1401 گفته:

سلام مطالبتون کاربردی هستن و زیبا

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    خدارشکر که براتون مفید بود

    پاسخ

فرزدد در 21 بهمن 1401 گفته:

گرینجیک پرنده رام و عالی هستش

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر بله دقیقا همینطور هست

    پاسخ

فرزاد در 21 بهمن 1401 گفته:

گرینجیک پرنده خوبیه ❤️

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    صد در صد

    پاسخ

فرزاد در 21 بهمن 1401 گفته:

گرینجیک رو پیشنهاد میکنم بخرید عین یک همدم است

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    بله همینطور هستش

    پاسخ

Parsa در 22 بهمن 1401 گفته:

عالی بود

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنونم از کامنت زیباتون

    پاسخ

پارسا در 22 بهمن 1401 گفته:

عالی بود مرسی بابت مطالب خوبتون

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از کامنت شما

    پاسخ

امیر محمد در 22 بهمن 1401 گفته:

طوطی گرینچیک را دوست دارم

پاسخ

امیر محمد در 22 بهمن 1401 گفته:

گرینچیک طوطی خیلی خوبیه، ممنونم از طوطی نت

پاسخ

    TOOTINET در 3 فروردین 1402 گفته:

    ممنونم از شما دوست عزیز

    پاسخ

امیر محمد در 22 بهمن 1401 گفته:

طوطی گرینچیک طوطی خیلی خوب است

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    صد در صد

    پاسخ

امیر محمد در 22 بهمن 1401 گفته:

طوطی گرینچیک خوبه

پاسخ

ابوالفضل در 22 بهمن 1401 گفته:

عالی

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از کامنت شما

    پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از کامنت زیبای شما

    پاسخ

ابوالفضل در 22 بهمن 1401 گفته:

سایت خیلی عالی بود

پاسخ

ابوالفضل در 22 بهمن 1401 گفته:

بشدت عالی

پاسخ

    TOOTINET در 22 بهمن 1401 گفته:

    ممنونم

    پاسخ

Zahra در 22 بهمن 1401 گفته:

چه مقاله کامل و جامعی

پاسخ

    TOOTINET در 23 بهمن 1401 گفته:

    مرسی از شما

    پاسخ

Zahra در 22 بهمن 1401 گفته:

پرنده ها خیلی دوست داشتنی ان

پاسخ

    TOOTINET در 23 بهمن 1401 گفته:

    بله صد در صد

    پاسخ

Zahra در 22 بهمن 1401 گفته:

چه خوشگل ان

پاسخ

پریسا در 23 بهمن 1401 گفته:

سلام من یه عروس هلندی دارم تخم مرغ نمیخوره چیکار باید کنم

پاسخ

    TOOTINET در 23 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر تخم مرغ باید آبپز باشه و در ضمن هفته فقط یک بار

    پاسخ

پریسا در 23 بهمن 1401 گفته:

سلام من یه عروس هلندی دارم عاشقشم😍

پاسخ

    TOOTINET در 23 بهمن 1401 گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    مرسی از کامنت زیباتون

    پاسخ

پریسا در 23 بهمن 1401 گفته:

ممنونم از سایت خوبتون

پاسخ

    TOOTINET در 23 بهمن 1401 گفته:

    مرسی از شما

    پاسخ

پریسا در 23 بهمن 1401 گفته:

من یه عروس هلندی 9ماهه دارم خیلی بامره و شیرینه😘

پاسخ

    TOOTINET در 23 بهمن 1401 گفته:

    خدارشکر

    پاسخ

آذری در 23 بهمن 1401 گفته:

سلام ممنون از توضیحات
لطفا مراحل جفت کردن رو هم توضیح بدین

پاسخ

    TOOTINET در 23 بهمن 1401 گفته:

    بله حتما

    پاسخ

آذری در 23 بهمن 1401 گفته:

سلام ممنون از توضیحات
لطفا طریقه جفت انداختن رو بگین

پاسخ

آذری در 23 بهمن 1401 گفته:

سلام ممنون از توضیحات
لطفا دوره تخفیف بزارین برای گرین چیک

پاسخ

آذری در 23 بهمن 1401 گفته:

لطفا دوره تخفیف بزارین برای گرین چیک

پاسخ

تقی در 28 اسفند 1401 گفته:

دم شما گرم عالی بود

پاسخ

احسان محمدی در 28 اسفند 1401 گفته:

سلام من یه جفت گرینچیک خریدم طول روز در حال شیطنت و خوردنن ولی تا بیکار میشن میرن تو لونه دیگه بیرون نمیان شب هم داخل لونه میخوابن دلیل خواصی داره یا طبیعیه؟

پاسخ

امیر علی در 13 فروردین 1402 گفته:

واقعا طوطی خوبی هستش مخصوصا برای نگهداری نوجوانان و جوانان که وقت بیشتری برای نگهداری این طوطی دارند مرسی از طوطی نت

پاسخ

    TOOTINET در 13 فروردین 1402 گفته:

    مرسی کامنت شما

    پاسخ

علیرضا ظاد در 9 اردیبهشت 1402 گفته:

سلام من ۲ جفت عروس هلندی دارم تا به حال چند بار ازشون جوجه گرفتم
حالا میخوام بدونم ارزش داره عروسهارو بدم بره و به جاش گرینچیک بگیرم ؟
از نظر دشواری نگهداری و صرفه اقتصادی برای جوجه کشی از عروس هلندی ایا بهتره؟

پاسخ

محمد حسن ومحمد حسین جواهریان در 18 اردیبهشت 1402 گفته:

سلام ما یک طوطی گرینچیک داریم خیلی خوب بعد از2 روز قشنگ بهمون عادت کرد ار قفس خودش میاد بیرون وروی دستمون میشینه فقط طوطی رو از جای مطمئن تهیه کنید

پاسخ

ابوالفضل بیدرنگ در 15 خرداد 1402 گفته:

سلام .
پرورش عروس هلندی کمی دشوار تر از گرینچیک هست : 1) احتمال بالای مرگ و میر جوجه ها 2) کثیفی و ایجاد گرد و غبار 3) احتمال بیمار شدن پرنده
ولی در گرینچیک هیچ یک از اینها نیست یا کمتر است اما باز گرینچیک خرج و مخارج بالاتری دارد مثلا باید قفسی بزرگ باشد و غذایی مقوی تر .
اگر بخواهی دو جفت عروس هلندی را بفروشی فقط میتوانی یک جفت گرینچیک خوب بخری …
ولی باز هم هرکدام سختی ها و مشکلات خود را دارند و سودشان زیاد فرق ندارد و بستگی به علاقه شما دارد که کدام حیوان را بیشتر دوست دارید و از نگهداری کدام بیشتر لذت میبرید .
برای خودتون حساب کتاب کنید ، به نتیجه میرسید : قیمت (دو)جفت عروستان + سودی که از جوجه ها میبرید + خرج و مخارجی که بای عروس ها میکنید + سود کل = با = قیمت (یک) جفت گرینچیک + سود جوجه ها + خرج و مخارج + سود کل —————> با هم بسنجید .
ان شالله که مفید بوده باشه و به نتیجه برسید .

پاسخ

    TOOTINET در 15 خرداد 1402 گفته:

    ممنون از نکاتتون

    پاسخ

بهنام در 23 خرداد 1402 گفته:

سلام و عرض ادب ما حدود دو ماه پیش گرینجیک تقریبا ۴ماهه گرفتیم شدیدا اهلی و بازیگوش اصلا هم گاز گرفتن بلد نبود الان چند هفته هست که شدیدا گاز میگیره البته رابطه اش با همسرم نسبتا خوبه ولی منو گاز میگیره با اینکه ازم دور نمیشه همش میاد روی سرم میشینه ولی دستمو نمیتونم ببرم جلوش نا کفته نمونه پرهاش هم میریزه مثلا دوروبر سرش جوری شده که انگار پرهاش کم و بیش ریخته ولی ریشه پر مثل یه خلال دندون سفت لخت مونده چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید
در ضمن از وقتی گرفتیم جای قفس ثابت بوده غذاش مخلوط و بعضی وقتا سیب و سفیده تخم مرغ هست و اکثرا هم توی خونه آزاد پرواز میکنه

پاسخ

سعید در 6 تیر 1402 گفته:

سلام و خسته نباشید خدمت اساتید سایت
سوالی که داشتم این هس که من یه جفت گرینچیک دارم که تست دارن و میخوام اینارو آماده کنم واسه جفتگیری و تخم گذاری
تغذیه ای که براشون مفید باشه که آمادشون کنه چی پیشنهاد میدین؟
ممنون از راهنماییتون

پاسخ

ريحانه در 9 تیر 1402 گفته:

سلام
من طوطی ام هنوز یک ساله نشده و خیلی ترسو شده از یک صدای دست زدن هم میترسد
و اینکه ففضله اش شله بعضی وقت ها اگر مریض باشد خوب میشود؟
طوطی ی من همش گاز می‌گیرد
چه کار کنم

پاسخ

    لیلا در 20 مرداد 1402 گفته:

    سلام وقت بخیر
    من یک طوطی ام ۵ ماهرو داره خیلی جیغ میزنه و گاز هم میگیره هنوز اهلی نشده از دستم غذا میخوره نوازش هم میکنمش ولی روی دستم نمیاد،بیست الان نگرا جیغ زدنشم

    پاسخ

    لیلا در 20 مرداد 1402 گفته:

    سلام وقت بخیر
    من یک طوطی ام ۵ ماهرو داره خیلی جیغ میزنه و گاز هم میگیره هنوز اهلی نشده از دستم غذا میخوره نوازش هم میکنمش ولی روی دستم نمیاد،بیست الان نگرا جیغ زدنشم

    پاسخ

ناشناس در 21 تیر 1402 گفته:

سلام دم طوطی گرینچیک ام کنده شده ایا دوباره درمیاد؟ خیلی ناراحتم چکار کنم

پاسخ

ترنم در 28 تیر 1402 گفته:

سلام بر همه دوستان عزیز
من یک گرینچیک ۴ ماهه دارم از دو و نیم ماهگی خریدمش خیلی اهلیه از روز اول خیلی منو دوست داشت و میومددرو دستم ولی خیلی میچسبه به من تو قفس بودنی مشکلی نیست ولی بیرون قفس که میشه اصلا نمیره روی میز یا تخت چون می‌خوام بخش آموزش باید باید یه کاری کنم جاهای دیگه بمونه چیکار کنم؟ یکیم کم می‌ذاره نازش کنم وقتی نازش میکنم خیلی خوشش میاد ولی بعضی وقتا سرشو برمیگردونه که کارم بگیره چرا؟

پاسخ

حسن در 14 مرداد 1402 گفته:

من طوطی گرینچیکم هر شب دق میداد بره تو قفس ره به ره پرواز میکرد.الان یه هفتس به زور از قفس در میارمش پرواز نمیکنه‌.اصلا نمیپره دکترم بردم اما فایده نداشت.چیکار کنم از چی اینجوری شده کمک کمک کمک😢😢😢😢😢

پاسخ

سما در 27 مرداد 1402 گفته:

سلام من جوجه گرینچیک سینامون گرفتم50روزشه.وزنش62گرمه.نمیدونم وزنش خوبه یان؟ ی هفته میشه گرفتمش
بهم عادت کرده هروقت اسمش روصدامیزنم میادش وروی سرم میشینه.
حمومش رو ازچندوقتگیش میتونم شروع کنم؟
واینکه چ چیزایی نیازه الان براش بگیرم؟

پاسخ

ناشناس در 7 شهریور 1402 گفته:

سلام

پاسخ

ثنا نصوحی در 13 شهریور 1402 گفته:

سلام ممنون از سایتتون من دو روز یه گرینچیک نر سه ماهه خریدم ولی جیغ میزنه و یکجا نشسته با اینگه براش آبو غذا و میوه واسباب بازی گذاشم کمکم میکنید

پاسخ

عرفان در 30 شهریور 1402 گفته:

سلام من یک گرینچیک دارم که الان کم کم
دارم دونه خورش میکنم بعد خیلی گاز های محکمی میگیره و وقتی از قفس بیرون میارمش از دستم میپره میره بالای پرده خیلی هم سخته پا این اوردنش هر وقتم بیرون میارمش این کارو میکنه و شیرین کاری هم میخوام یادش بدم گاز میگیره میره

پاسخ

خانم آقایی ازمیبد در 29 مهر 1402 گفته:

سلام خسته نباشید دیشب پسرم پا گذاشته روی طوطی گرینچیکم حالا بی‌حال افتاده چی کارش کنم لطفا کمکم کنید 😟🙏

پاسخ

Mona در 1 آبان 1402 گفته:

گرینچیک فوق العاده است من به شدت بهش وابسته شدم هر روز براش آواز می خونم و اونم می رقصه گردنشو تکون می ده و می چرخه به شدت باهوش و پرنده ی شادی هست هر کس وارد خونه می شه سلام می ده باید باهاش بازی کرد براش موسیقی شاد گذاشت باهاش حرف زد خلاصه که یکی از بهترین هاست.
ا

پاسخ

دانیال در 13 آبان 1402 گفته:

سلام من یه گرنچیک ماده داشتم حدودا ۱۰ ماهشه یه نر خریدم ۱ سال و نیم ماده رام هسته ولی نر وحشیه هم دیگه را میزنن چکار کنم
آیا جفت میخورند؟مشکل سنی ندارند؟

پاسخ

    admin در 4 مرداد 1403 گفته:

    سلام و درود در خصوص طوطی گرینچیک ها حتما جنسیتشون رو با دی ان ای چک کنید
    با تشکر طوطی نت

    پاسخ

سینا در 5 آذر 1402 گفته:

گرینچیک و برزیلی باهم سازگاری دارن؟

پاسخ

    admin در 4 مرداد 1403 گفته:

    در یک قفس؟

    پاسخ

گرینج شیطونم در 12 آذر 1402 گفته:

سلام ممنونم از اطلاعت خوبی ک قرار دادین ی سوال مهم دارم میشه ویتامین داخل سرلاک پرنده بریزم ک هم تقویت بشه هم بدنش جوجه قوی بشه چون تنها سرلاک فک نکنم مفید باشه خاستم راهنمای کنید چ ویتامینی تهیه کنم. چقد داخل سرلاکش بریزیم و هر چند وقت نیازه . من الان هر ۴ ساعت ۱۳تا. ۱۵ سی سی سرلاک ب گرینجگ میدم سنش حدود ۳۰ روز اینا هس ولی میخام بدنش قوی بشه بزرگ بشه مشگل واسش دور ازجون پیش نیاد. گفتم ازتون راهنمای بکیرن اگ میشه چ ویتامین واس بگیرم چقد و شرایت اضافه کردن داخل سرلاک بکین ممنون از تمام لطف محبتی ک برای همه ما دارین ک بهترین روش از فرشته هامون نگهداری کنیم

پاسخ

خدایا شکرت در 12 آذر 1402 گفته:

سلام ممنونم از اطلاعت خوبی ک قرار دادین ی سوال مهم دارم میشه ویتامین داخل سرلاک پرنده بریزم ک هم تقویت بشه هم بدنش جوجه قوی بشه چون تنها سرلاک فک نکنم مفید باشه خاستم راهنمای کنید چ ویتامینی تهیه کنم. چقد داخل سرلاکش بریزیم و هر چند وقت نیازه . من الان هر ۴ ساعت ۱۳تا. ۱۵ سی سی سرلاک ب گرینجگ میدم سنش حدود ۳۰ روز اینا هس ولی میخام بدنش قوی بشه بزرگ بشه مشگل واسش دور ازجون پیش نیاد. گفتم ازتون راهنمای بکیرن اگ میشه چ ویتامین واس بگیرم چقد و شرایت اضافه کردن داخل سرلاک بکین

پاسخ

امیر در 24 دی 1402 گفته:

من یک جفت دارم تست جنسیت هم گرفتم نر ماده ان نزدیک ۲ ماهه جفت گیری میکنن به هم غذا میدن ولی تخم نمیکنن مشکل چیه

پاسخ

ناهید در 7 شهریور 1403 گفته:

سلام خسته نباشید من یه گرینچیک سولاکی گرفتم 3هفته شده میپره اصلا تو قفس را دوست نداره قفسش هم بزرگه اسباب بازی داره ولی فقط بیاد بیرون از قفس خیالش راحته و اینکه از خوردن دون سر باز می‌زند تخمه ارزن کمی ولی میوه میخوره روزی یکبار سورلاک چکار کنم توقفس بمونه و دانه خور بشه مرسی از زحماتتون

پاسخ

    admin در 7 شهریور 1403 گفته:

    صبر کنید اول دستی بشه و کم کم ارزن رو شروع کنید در چند ماهگیش

    پاسخ

متین در 10 شهریور 1403 گفته:

سلام خسته نباشید برای خوابیدنش چه مکانی و در چه قدر نور باید نگهداری شود

پاسخ

    admin در 23 شهریور 1403 گفته:

    تارک مطلق باشه

    پاسخ

bahar در 13 شهریور 1403 گفته:

خیلی خوب بود تمام اصول نگهداری از پرنده گیرینچیک اینجا هست .وخب اگه کسی بخواد پرنده بگیره با این مطالب امادگی خیلی خوبی برای نگهداری از پرنده رو داره.شهریور سال 1403

پاسخ

    admin در 22 شهریور 1403 گفته:

    ممنون از شما

    پاسخ

ناشناس در 8 مهر 1403 گفته:

سلام گیرینچک بعضی وقت ها سینشو زمین میزاره دمشو بالا میگیره یزره بالشو میلرزونه و میخاد نازش کنیم معنیش چیه؟

پاسخ

    محسن در 13 مهر 1403 گفته:

    این نشونه مستی طوطی گرینچیک هستش برای منم قبلا همین بود

    پاسخ

رفتن به بالای صفحه